حجره طلبگی امام خمینی(ره) در مدرسه سپهداری اراک همزمان با ۱۲ بهمن و سالروز ورود تاریخی ایشان به میهن اسلامی و آغاز دهه مبارک فجربا حضور فرماندار اراک، برخی مسئولان استانی و شهرستانی، طلاب، روحانیون، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، دانش‌آموزان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم کلانشهر اراک، گلباران شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 01 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرماندار شهرستان اراک دراین آیین گفت: بیت امام خمینی(ره) در شهرستان خمین نماد ساده‌زیستی امام راحل است و همه باید از این شخصیت بزرگ الگوگیری کنند.
امیر هادی افزود: رهبر انقلاب اسلامی شخصیتی بود که از امکانات بیت‌المال در هنگام مبارزه و بعد از آن استفاده نکرد و همواره ساده زیست.
وی بیان کرد: برخی افرادی که دل در گروی رسانه‌های بیگانه داشتند و به افرادی وکالت دادند که تمام عمر خود، پدران و پدربزرگانشان در انگلیس و جزایر کشورهای اروپایی به خوش‌گذرانی مشغول بودند.
فرماندار اراک ادامه داد: وکیل‌های شما افرادی بودند که بدون جنگ، بحرین را شوهر دادند و شمال غرب ایران را به کشورهای ارمنستان و ترکیه واگذار کردند.
هادی اضافه کرد: رهبر انقلاب توانست فرزندانی تربیت کند که در زمان و مکان خود شهدای دفاع مقدس، حرم و سلامت را تقدیم اسلام و قرآن کرد و این ویژگی ملت بزرگ ایران اسلامی است.
وی اظهار داشت: همه وظیفه دارند در پاسداری از آرمان‌های انقلاب بکوشند و در راستای معرفی بیشتر این آرمان‌ها و اهداف انقلاب بیش از پیش تلاش کنند.
فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان اراک هدفگذاری شده است.
هادی بیان کرد: برگزاری طرح تکریم از خانواده محرومان تحت عنوان اکرام مومنانه با نام شهید «نبیری» از دیگر برنامه‌های مهم این شهرستان در دهه مبارک فجر است.
وی عنوان کرد: ۱۵ گروه در دهه مبارک فجر، وظیفه حضور در منزل محرومان شهرستان اراک را برعهده دارند و در این مدت هر شب، به منازل ۷۵ محروم این شهرستان مراجعه می‌کنند.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک هم گفت: اسلام اصل قومیت را برچید و بحث انسانیت را مطرح کرده و ۲ جغرافیا را تعریف کرده که یکی از آنها جغرافیای اسلامی است.
حجت‌الاسلام سیداحمد میرمهدی افزود: انقلاب اسلامی جغرافیای اسلامی را در سطح جهان گسترش داد و ملت ایران، اسلام را در دنیا زنده کردند.
وی ادامه داد: پیش از پایه‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اسلام به عنوان یک اقلیت محسوب می‌شد و پس از انقلاب، دین اسلام زنده و در دنیا فراگیر شد.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک ادامه داد: اگر تلاش و ایستادگی ملت ایران نبود، دنیای امروز اجازه طرح مبانی اسلامی را به کسی نمی‌داد.
حجت الاسلام میرمهدی افزود: پیش از انقلاب در جوامع دانشگاهی معدود افرادی بودند که با دین سر و کار داشتند و افکار انکاری در بین جوانان به وفور دیده می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم ایران، ملت مظلوم یمن و سوریه برای دفاع از اسلام و قرآن در برابر دشمنان ایستادگی کردند، زیرا برای دفاع از دین باید هزینه کرد و خداوند پاداش و مزد این پایداری را خواهد داد.
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک افزود: پاداش ایستادگی در برابر دشمنان قدرت گرفتن مسلمانان است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، رزمندگان اسلام در دریای عمان و خلیج فارس حضور مقتدرانه دارند.
شهردار اراک هم گفت: قرن بیستم قرن انقلاب‌ها بود و انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که تاکنون توانسته مسیر خود را مقتدرانه طی کند و بسترساز ظهور حضرت حجت خواهد بود.
علیرضا کریمی افزود: انقلاب اسلامی سه ویژگی دارد که اگر در نگهداری از آنها استقامت نشود دچار آسیب می‌شود.
وی ادامه داد: اولین ویژگی انقلاب اسلامی، آگاهی مردم است که باید روی آن تاکید شود و دشمن تلاش دارد با کودتای رسانه‌ای، جامعه را در جهالت نگاه دارد که خروج از آن سخت است.
شهردار اراک خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام و همدلی مردم از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است که از نظر الهی برای ما فریضه است و از نظر ایدئولوژی ما مامور به وحدت هستیم.
کریمی گفت: دشمن به دنبال ضربه زدن به وحدت ملت ایران است و باید از آن با جدیت محافظت شود.
وی افزود: وفای به عهد و پیمان با ولی‌فقیه از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و ملت ایران با امام خود که مردی با خدا بود پیمان بسته و بیعت کردند و در صحنه‌های مختلف از امام خود حمایت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار